tisdag 27 september 2011

att uppfatta...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

att uppfatta - tolka - någon såsom varande bildad - ja en som jag skulle vilja 'benämna' - 'ge betyget' "bildad" - dvs en person som har en djup mänsklig bildning - är noam - med efternamnet chomsky / ps: jag har tidigare - någon gång förra året - i en kommentar på maja lundgrens blogg - med anledning av att den store världsberömde poeten - tillaka scholarn lars gustafsson - exkluderat mig från hans blogg - sagt att jag trodde - hade trott - att han - lars gustafsson - var en bildad person - maja lundgren svarade: "Han är bildad!" - underförstått då - det kan u.U. - unter Umständen - finnas vissa andra som i n t e är det - och som därför - som direkt följd därav - måste exkluderas...

Marianne Johansson sa...

dock anklagar jag ej maja lundgren - hon har ej exkluderat mig från sin blogg! (dvs som kommentatorin)- Heder åt henne!

Marianne Johansson sa...

'tillika' i st f 'tillaka'...