onsdag 21 september 2011

upplysande...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ser just ett upplysande program på min dator - nämligen 'uppdrag granskning'- svt.se - del 4 av 16 - alltså av dagens datum... (m y c k e t upplysande...)

Marianne Johansson sa...

hon norrländskan påminner mig om en annan morrländska - nämligen mååd - vissa lär sig hur dom ska uttrycka sig - det hela handlar ju bara om hur att uttrycka sig - välja de rätta orden - hur dom av andra kan uppfattas - ja det angår väl inte dom...

Marianne Johansson sa...

'norrländska' i st f 'morrländska'...

Marianne Johansson sa...

en mig - personlighetsmässigt - mer olik person än hon 'måååd' kan jag knappt föreställa mig... aldrig någonsin att jag skulle ha kunnat tänka mig att rösta på en sååådan perschoon... hennes efterträdare som centerpartiets företrädare - talesperson numero 1 - kan jag ej heller påstå att jag rent personlighetsmässigt - eller åldersmässigt - kan känna ijänn mej i... dialektalt är dessa två framträdande centerpartister ej heller med mig överensstämmande...

Marianne Johansson sa...

hon mååna är även hon - rent perschonlighetsmässigt - och även mascaaaramässigt!!! - mig en oerhört olik perscchoon - och jag har aldrig någonsin haft den allra minnsta lilla lösst att rössta på en såådan perschoon...