onsdag 17 juni 2015

att den kommer att ske...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

att denn - graavsättningen - dvs min alldeles eegna - kommmer att scheee... - ja det veet jag - troor jag mig om - att - med nästan 100%-ig säkerhet - kunna annta kann ha med sannolikheeten att göra... - gravsättningen av min - den 21 januari år 1979 - förstfödde son - mandus jonatan kihlström - ägde - efter det att han - mycket tragiskt - blivit död den 30 november år 2006 - rum - dvs ägde rum - den 28 december år 2006 - på den dag som - tidigare - i almanackan - gick under benämningen 'menlösa barns dag'...

Marianne Johansson sa...

av nååd har jag nu viss tid - hur lång? - till 'mitt förfogande' - at 'my disposal' - zu 'meiner verügung' - innan jag - enligt min egen önskan - skall - i den enklast tänkbara kista - sänkas ned i en - av mig till kyrkogårdsförvaltningen betald - uppgrävd grop - för att ligga - långsamt förmultnande - intill min förstfödde sons förmultnade rester - kvarvarande ben... att jag kommer att ligga i en kyrkogård - där även mycket berömmda perschooner 'ligger' - t ex viktor rydberg - karin boye och barbro hörberg... - that's something! - eller? - själv har jag ingenting überhaupt att skryta med - men vad gör man inte? - i brist på något annat att skryta med! - att då - alltså nu - åtminstone - förschööka skryta med något sådant häär? - förchsööka - på dettta sätt - jee ett slags inntryck av att även lilla 'moi' kanske äär - vaar - 'Något'... åtminnstone en slags 'human being' - bland anndra 'human beings'... eller hur man nu väljer att uuut-trycka det... ingen av de häär nämnda berömmdheeeterna har lämnat efter sig två bloggar - vilket - jedoch jaag kommer att jööra! - det är endast tack vare min - gott sei dank - immer noch - i livet varande son - som jag fick möjlighet att börja blogga - han ordnade det åt mej... själv hade jag aldrig kunnat klara av något sådant - att skaffa mig - via google konto - möjlighet att via blogg uttrycka mej - 'eine freie schriftstellerin' - sort of - och dessutom ordnade han att jag fick eget you tube konto - vilket betyder oerhört mycket för mig... - you tube är mitt alldeles egna universitet... - jag har ej lyckats i något universitet öht... - desto meer betyder nu detta för mig: - att 'på gravens rand' - kunna tillägna mig - berika mig - så mycket! - und zwar via you tube! - TACK för detta!