söndag 26 juli 2015

att säga något von etwaigem wert...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

har jag något att säjja von etwaigem wert? - nej - antagligen ej! denna/denne 35-årige tysk - som lyckats få en fin akademisk titel i filosofi - skriver idag olle häggström om på sin blogg - och vad jag kan förstå så har han ej speciellt höga tankar om denne 35-årige tysk vad gäller filosofi... det lilla jag hört honom - markus gabriel - säga - entweder auf deutsch oder auf englisch - på sådant som går att finna på you tube - och som jag fört över en del av både till denna blogg och till 'keinerlei' bloggen - så måste jag erkänna att jag ej begriper speciellt mycket... men hans begeisterung av vad han har att framföra - den - begeisterungen - är väl ej att ta miste på - och många tyskar tycks tycka att det han har att komma med är av värde - sonst würde er wohl nicht en så fin akademisk titel erhalten habe... eller vad ska man tro? - låter folk sig luras så lätt?... eller begriper jag inget?