onsdag 2 november 2016

Barbara Hepworth (1903-1975)



2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denna skulptris var med min mor samtida... båda hade blivit födda år 1903 och båda passed away in the year år 1975...

Marianne Johansson sa...

...'war mit meiner mutter gleichaltrig'... denn ordföljden... jag är - sort of - 'betyskad' i min språk-känsla - därför skrev jag 'var med min mor samtida'... denn ordföljden... tyskan var under min första dryga halva av mitt yrkesverksamma liv min - sort of - specialitet... sittandes på kontor i en underordnad ställning - aber jedoch! jag staavar som jag känner för det... betooningen avgör hur jag stavar... 'denn' betyder alltså att betooningen skall ligga på just dät ordet... är jag - vielleicht - en slags språklig - kanske individualistisk - artist... ? - so was! - warum nicht... 'på gravens rand' tycker jag att jag kan unna mig att - åtminstone på egen blogg - få vara - ägna mej åt att vara - en - sort of - språklig artist...