onsdag 23 november 2016

biskop bertil

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag är ej medlem i svenska kyrkan... sen födseln blev jag - som alla andra - sort of - 'obligatoriskt' - medlem i statskyrkan - fast jag - som barn till baptister - blev aldrig döpt... jag har alltså i hela mitt liv - tills jag - jag tror det var år 1983 eller 1984 eller 1985 eller 1986 - begärde utträde ut mitt mycket - i hela mitt liv oerhört mycket - passiva medlemsskap... det var då vid den tiden biskop bertil gärtner för mig var liksom 'droppen'!... svenska kyrkan har alltså biskop bertil gärtner att tacka för mitt ut-träde... by the way: jag anser mig ej vara ateist... ej heller anser jag mig vara agnostiker... jag anser mig - tillsammans med alla andra - vara eine art von 'human being'... jag är - mer än något anat - 'ett frågetecken'... alltså: ett '?'... 'en free spirit' föredrar jag även att - ibland - kalla mej själv... varför ej? mina föräldrar var alltså frireligiösa... jedoch blev min mor av mig påverkad att så småningom gå ut ur medlemsskapet i baptistkyrkan i lidköping...

Marianne Johansson sa...

bertil gärtner blev född den 13 december år 1924 och han passed away on december 20 of the year 2009... han - thus - blev 85 år... (plus 7 dagar...)

Marianne Johansson sa...

'utträde ur' i st f 'utträde ut'...