onsdag 12 april 2017

yttring...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

en yttring... - ett ut-tryck... - und zwar - irgendwie - för något... - 'något'... - was heisst das?

Marianne Johansson sa...

som en liten förklaring: 'själv - inbillningsvis - varande en 'poet' i vardande'...

Marianne Johansson sa...

kommer jag - lilla 'moi' - någonsin att kunna bli en 'poet'? - antwort: höchst wahrscheinlich nicht!

Marianne Johansson sa...

men - as long as i am - somehow - immer noch - alive - så har jag - mitunter - einen bedarf - mich - irgendwie - that is = somehow - auszudruecken... ett - sort of - mänskligt behov... och alltså ej speciellt konstigt...

Marianne Johansson sa...

någon författare har jag ej i mitt - i november i år 75-åriga -liv kunnat bli - och ej heller något annat fint! - so was muss nur akzeptiert werden.... förutsättningar är olika för olika...

Marianne Johansson sa...

jag har - these days - ganska ofta en känsla som skulle kunna ut-tryckas sålunda: 'jag lever döende... - jag dör levande...' - kort och koncist... - både processen 'levande' och 'döende' - thus - simultant...