måndag 7 augusti 2017

sunnerby 2010 del 2 - ovanliga stenformationer

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

min mormor - ida - föddes år 1879 på kållandsö - och hon fick med maken carl skogklund ej mindre än 8 barn - 6 döttrar och 2 söner - varav min mor - född den 22 september år 1903 - ebba skoglund - var en av döttrarna - den tredje i ordningsföljd... min systers ena dotter tror jag har ärvt en hel del papper med underlag om släkten på kållandsö... jag kommer ihåg att min syster sa att släkten går tillbaka till 1600-talet på kållandsö... - min far däremot - axel johansson - född den 28 febr år 1897 - vars far hette johan i förnamn och som dog när min far var minderårig - härstammar från östergötland - från kisa-trakten - ulrika - koppetorp...

Marianne Johansson sa...

'skoglund' i st f 'skogklund'...

Marianne Johansson sa...

själv härstammar jag från lidköping - und zwar från gamlestan... hela min uppväxt: i min fars hus: alehagsgatan 7... min far arbetade på tändsticksfabriken - på kinnegatan - und zwar i hela 50 år! tills han gick i pension vid 67 års ålder... själv fick jag - efter 6 år i folkskolan - tack vare överlärare emil frostegård - chans att gå i högre allmänna läroverket i lidköping - först fyra år i realskolan och sen 3 år i gymnasiet - på latinlinjens halvklassiska gran...