lördag 4 augusti 2018

Noam Chomsky - Russia Hysteria



1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

när lilla jag tillryggalagt en levnadslängd av 76 år plus hela 20 dagar (om jag har ynnest att leva så länge!?) - så har noam chomnsky hunnit tillryggalägga en levnadslängd av no less than hela 90 år! - hans födelsedatum: den 7 december år 1928... etwa 14 år skiljer alltså i ålder zwischen noam chomsky o lilla 'moi' - jag är den yngre! ibland känns det - sort of - tillfredsställande att höra till den kategori som kallas 'yngre' - i stället för att höra till den kategori som kallas 'äldre'... - en känsla meinerseits - nothing but just that! - är det hela en fråga om 'ålder'?! - självklart! - men så länge man är - somehow - alive så är ej allt 'hopp' ute... allting är egentligen bara en fråga om tid... en tidsfråga - nothing but... that's life! - har jag vielleicht - mitunter - ett behov - einen bedarf - att mig - sort of - ut-trycka - ut-trycka något? - apparently! på egen blogg tror jag mig om att ha denna möjlighet - något som jag självklart är mycket tacksam för... uttrycksbehov är väl egentligen något som alla männischor har...(som jag för nu rätt länge sen kom på att uttrycka mig: 'jag är havande med tiden - endast döden vet när förlossningens ögonblick är inne - då är livet ute'...)(jag fick alltså för mig att likna livet vid 'havandeskap' - 'pregnancy' - 'med' - 'with' - 'tid' - 'time'...)