torsdag 23 april 2020

Marianne Faithfull - Et Maintenant

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denna marianne - som alltså har samma tilltalsnamn som moi'- har just recovered from covid- 19... hon blev född den 29/12-46 - medan lilla 'moi' hade blivit född redan den 17/11 1942... - hon - thus - är nästan 4 år yngre än 'moi'...

Marianne Johansson sa...

by the way: det året - 1965 - då tydligen detta spelades in - så började jag - den sommaren - på lidköpings mekaniska verkstads ab - som tysk korrespondent - och arbetade som sådan 8 år framåt - till sommaren år 1973 - då jag flyttade till gbg - där jag - ännu - d.h. immer noch - bor...

Marianne Johansson sa...

som 'moi' i st f som moi'... - 'moi' - eller 'lilla moi' - är mitt sätt att försöka - kanske lite humoristiskt - få fram vem jag själv anser mig vara... dumt! - ja kanske! - but nevertheless...

Marianne Johansson sa...

det är - in fact - ej mindre än 4 hela år plus - dessutom - 1 hel månad plus - desutom - 12 dagar som denna med efternamnet faithfull är yngre än lilla moi... det jag skrev kl 15:23 den 23 april 2020 - stämde alltså ej med verkligheten - eftersom jag - där och då - av misstag - skrev "nästan 4 år yngre än 'moi'"...