måndag 4 januari 2021

Väntande vatten (1965)

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ååret 1965: första hallvan av dät ååret - ååret 1965 - vaar jag i säffle... - anndra hallvan av dät ååret - ååret 1965 - var jag i lidköping... - vaad kan inte åår - åårtal - ibland - mitunter - förtällja? - minnen - sort of - dyyker upp - alltså uut uur det förfluutna - förfluutenhetens landskap... - att ha förmååga till minnen... jag haar - nuumeera - ett gannska så individuellt språåk - och sätt att staava - why not? - 'på graavens rand' - sort of - why not? - ordet 'vaar' betyder i detta fall att jag 'såväl bodde som arbetade' däär på de två orterna jag här kommentarsmässigt omnämnde...

Marianne Johansson sa...

konstigt att det ibland bara - blott och bart - är ett bestämmt åår-taal jag - sort of - 'fasstnar' för ... det finns - in fact - ååtskilliga fleer åår-tal - än åårtaalet 1965 i förfluutenheetens landskap i mitt perschoonliga - högst perschoonliga liv... jag har ju - in fact - tillryggalagt ej mindre än nu hela 78! åår! - that many? - unglaublich! - plus - dessutom - idag - dessutom en hel månad plus - dessutom 22 dagar - eftersom det idag är ett datum som heeter: den 4 januari år 2021! (min mor födde mig den 17 november år 1942!) - ååår och tiiid... vaad ääär däät?

Marianne Johansson sa...

(anita björk: 25/4 1923 - 24/10 2012... hon - thus- blev 89 år...)