torsdag 29 april 2010

eine schreibuebung - nichts anderes...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"marian keyes - djupt deprimerad - marian keyes kämpar mot en 'förlamande depression' - som gjort det omöjligt för henne att 'skriva - läsa - sova eller till och med prata med människor' - det skriver bästsäljarförfattaren i ett nyhetsbrev till sina läsare - vilket citeras nyhetsbyrån AFP" - gp den 9 januari 2010.

Marianne Johansson sa...

jag kan konstatera att denna marian keyes - vem hon nu är - har samma förnamn som jag har i mitt prästbetyg - i mitt prästbetyg står nämligen att jag heter gerd marian elisabet johansson - dock - på inrådan av min mamma redan i tidiga år - skall jag skriva mitt namn marianne - det blev fel i prästbetyget - prästen hade gjort fel! - en dum präst! - enligt min mamma - för när min mamma ville få mitt namn ändrat så det blev rätt - med rätt stavning - så hade prästen sagt att det gick inte att ändra på't...

Marianne Johansson sa...

jag alltså - på min mors inrådan - i hela mitt liv - och immer noch so - skrivit- schreibe - mitt namn marianne...

Marianne Johansson sa...

mina föräldrar var baptister och jag blev därför ej döpt... - själv är jag ett frågetecken - mer än ngt annat... jag tillhör ej svenska kyrkan och ej heller ngt annat samfund... jedoch anser jag mig ej vara ateist...

Marianne Johansson sa...

marian keyes blev född den 10 september år 1963...