varför jag tyckte som jag tyckte - varför jag kände som jag kände... kan man analysera sånt här - ja självklart - allt kan - i efterhand - analyseras - ju längre tid som gått sen det inträffade inträffade desto bättre - desto större förmåga har man att analysera på rätt sätt - tidsfaktorn är en mycket viktig faktor för förståelse redan min lärare i historia och samhällskunskap i gymnasiet i lidköping i början av 1960-talet - - talade om sånt här - nils tidestedt hette han - jag vet inte om han använde sig av just de här orden _antagligen inte - mina ord är mina och ingen annans - men historiskt sett fanns/finns mycket att analysera om - se på ett annat sätt än tidigare - liksom se i nytt ljus - lång tid efteråt - det är det som är så bra med 'lång tid efteråt'_ jag behöver väl inte påpeka att jag tyckte mycket om denne lärare som jag förstod härstämmade från göteborg - hvitfeldtska - precis som rektorn eric jacobsson...
1 kommentar:
varför jag tyckte som jag tyckte - varför jag kände som jag kände... kan man analysera sånt här - ja självklart - allt kan - i efterhand - analyseras - ju längre tid som gått sen det inträffade inträffade desto bättre - desto större förmåga har man att analysera på rätt sätt - tidsfaktorn är en mycket viktig faktor för förståelse redan min lärare i historia och samhällskunskap i gymnasiet i lidköping i början av 1960-talet - - talade om sånt här - nils tidestedt hette han - jag vet inte om han använde sig av just de här orden _antagligen inte - mina ord är mina och ingen annans - men historiskt sett fanns/finns mycket att analysera om - se på ett annat sätt än tidigare - liksom se i nytt ljus - lång tid efteråt - det är det som är så bra med 'lång tid efteråt'_ jag behöver väl inte påpeka att jag tyckte mycket om denne lärare som jag förstod härstämmade från göteborg - hvitfeldtska - precis som rektorn eric jacobsson...
Skicka en kommentar