lördag 28 maj 2011

gustafsson...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

det är inte lätt att läsa gustafsson... har just kollat lite som hastigast på det prov han lagt ut på sin logg - rent spontant måste jag säga att jag avstår nog - lite f ö r svårt för mej - faktiskt...

Marianne Johansson sa...

om någon skulle undra vem jag åsyftar när jag bara nämner detta ganska vanliga svenska efternamn - så är det l a r s gustafsson - d e n gustafsson - som jag åsyftar...

Marianne Johansson sa...

es handelt sich um 'herr gustafsson' - nämlich 'herr gustafsson själv' - wie er es einmal selbst ausgedrückt hat... - 'herr gustafsson' som för i dag exakt 11 dagar sedan uppnådde en ålder av 78 år...- själv kommer jag - om jag lever så länge - att - den 17 november i år - ha uppnått en ålder av 72 år - det skiljer - in fact - ej 'mindre' än - ej 'mer' än - exakt 6 och ett halvt år mellan 'herr gustafsson' och lilla 'moi'...

Marianne Johansson sa...

när jag tänker på gustafsson så tänker jag på min kompis - klasskamrat - en gång i tiden - för mycket länge sen - carina gustafsson... - sen tänker jag på sten gustafsson - min lärare i svenska språket och litteraturen i ej mindre än 7 år i högra allmänna läroverket i lidköping - sen tänker jag på stig göran gustafsson - författaren och f d journalisten - härstammande från värmland - som jag gick på en liten kurs hos - vuxenskolan - hösten år 1983 - i göteborg - kursen hette 'bli författare!' - jag blev ej någon författare - jedoch blev han - stig göran gustafsson strax därpå - efter kursen han ledde - 'författare' ... - vissa har förmåga - andra - varav jag är en 'representant' har liksom aldrig någonsin någon 'förmåga' - jedoch försöker jag nu efter - med - min begränsade förmåga - att på detta sätt via min blogg - min bloggar - och via inte minst you tube - sort of - 'kompensera mig'... tack you tube! - tack min i livet varande son som fixade till det att jag fick en dator med internet uppkoppling och egen blogg!!! - TACK!!!