fredag 20 januari 2012

Carminho- Escrevi Teu Nome no Vento

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

detta har jag hittat på thomas nydahls blogg - den bloggen heter "vaka över ensamheten" - ett uttryck han fått från e.m. cioran _ bloggen i fråga - alltså thomas nydahls blogg - återfinns på den blogg som heter 'aud djupaudga' - en blogg som har både maja lundgren och johnny söderberg - 'stationsvakt' - på sin blogglista... maja lundgren har numera ingen blogglista alls - men tidigare - när hon hade det - så hade hon 'aud djuaudga' på sin blogglista och även - ngt tidigare - han johnny söderberg - en med henne jämgammal stockholmsbo...

Marianne Johansson sa...

thomas nydahl är 10 år yngre än jag - han är alltså endast 59 år - jag däremot redan så mycket som 69 år - jag har googlat på honom och upptäckt att han - precis som fredrik lindström och min i livet varande son - är född den 27 juni - min son år 1980 - fredrik lindström 17 år tidigare - alltså år 1963 - och denne författare och bloggare - med namnet thomas nydahl - en skåning - 28 år tigare... - åldersskillnaden är dock ej såå stor mellan mig och thomas nydahl att jag rent åldersmässigt skulle ha kunnat vara hans mor - så är ju däremot fallet vad gäller både maja lundgren - född år 1965 och johnny söderberg - född år 1964...(liksom även fallet med han 'på spåret domaren' fredrik lindström...)

Marianne Johansson sa...

'tidigare' i st f 'tigare'...

Marianne Johansson sa...

jag har väl gjort bort mej nu igen - 'blog-kompisar' var nog att ta ii - jag har väl ägnat mig åt förföljelse - det är nog så man får se det - det är ingen som vill ha mina kommentarer på sina bloggar - jag har emellanåt insett det - och i vissa fall där jag är 100%igt säker på att jag är oönskad skriver jag utan vidare i stället på min egen blogg det jag vill ha sagt - jag är ju som jag sagt tidigare totalt ensam - och jag har ingen förmåga att vara social så som man skall vara social för att bli omtyckt - men min egen blogg är ju iaf min egen blogg och den har jag för mig själv...

Marianne Johansson sa...

'thomas nydahl - född 1952 - i malmö' så heter det inlägg jag gjorde nyss - ett inlägg som är en avskrift av det han - thomas nydahl - skrivit om sig själv år 1993 i boken 'författaren själv'...

Marianne Johansson sa...

jag trodde att jag hade skrivit här under detta inlägg att maja lundgren och johnny söderberg under nästan två år varit mina 'bloggkompisar' - det verkar som om jag skrivit just detta någon annanstans... (min kommentar här kl 22:10 igår kväll är alltså det jag hänvisar till...)