onsdag 18 januari 2012

nurse rached...

8 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

har just via min mobil läst vad hon 'nurse rached' skrivit på sin blogg under titeln "Jag har sjunkit..."

Marianne Johansson sa...

vis av erfarenhet gör jag nu inget försök att föra över hennes inlägg till min blogg - jag har nämligen tidigare gjort sålunda och lärt mig att hon då har vidtagit åtgärder...

Marianne Johansson sa...

jag upplever hon 'nurse rached' - som oxå namnet ju faktiskt antyder - som en mycket hård människa - mig gillar hon iaf inte - det har jag fått klart för mig... det skulle väl rätteligen ha stått 'henne' i st f 'hon' - men 'hon' känns på ngt sätt för mig mer uttrycksfullt..

Marianne Johansson sa...

olika människor lever på olika sätt - olika människor kan inte känna igen sig i varandra - jag kan definitivt ej känna igen mig i 'hon'...

Marianne Johansson sa...

jag mår alltså snarare illa än att jag mår på ngt annat sätt när jag läser det hon skriver på sin blogg - vad det än vara månde så faller det ej i smaken hos mig - och antagligen - om hon varit inne och kollat på min blogg - så skulle det jag skriver och hämtar in till min blogg ej heller falla i smaken hos henne - men maja lundgren faller i smaken hos henne och vice versa det tror jag mig ha förstått - själv är jag som jag tidigare vid flera tillfällen sagt här på min egen blogg - totalt ensam - med det det innebär - men jag har vant mig vid detta - och jag får gott sei dank min ålderspension varje månad - och jag behöver inte försöka försörja mig på ngt sätt - vilket jag i hela mitt tidigare liv gjort - jag har försörjt både mig själv och mina två söner - jag har ej legat samhället till last - men det är ju inte heller ngt son 'hon' gör - det är inte det jag menar - jag menar bara att hon är stockholmska av födsel och ohejdad vana och hon har en helt annan personlighetstyp än vad jag har - that's a fact!

Marianne Johansson sa...

trots detta så dristade jag mig igår tror jag det var att föra över hennes inlägg inkl kommentarer till min blogg och skrev därunder - på min egen blogg - lite syrliga kommentarer - överraskande nog så finns hennes inlägg inkl kommentarer fortfarande kvar på min blogg - men hur länge till? - jag vet ej! - jag har ju erfarenhet av hur det kan gå när man tar sig en sådan frihet via Blogger Dela - vilken möjlighet faktiskt finns under hennes inlägg - och när sådan möjlighet finns brukar jag ganska ofta utnyttja den - åtminstone om jag tycker det skrivna på ngt sätt - somehow or other - är intressant - thomas nydahl - denne herre - som enligt wikipedia är 'oerhört beläst' har ju en blogg som heter 'vaka över ensamheten' - och även om det är frestande att föra över till min blogg sånt som han skriver - så är den möjligheten non-existent - liksom den möjligheten även är non-existent på carina rydbergs blogg - men mina gamla blogg-kompisar maja lundgren och johnny söderbetg har möjligheten Blogger Dela öppen - heder åt dom - dessa har nu i snart ett par år stått relativt sett högt i kurs hos mig - känner mig beaktad somehow trots att jag och dom befinner oss i olika generationer - jag fyrtiotalist - född -42 - och dom sextiotalister - bägge alltså födda i mitten av 1960-talet...

Marianne Johansson sa...

kanske att det är namnet 'Nurse Rached' som får mig att må illa - ja det var ju i filmen 'Gökboet' som denna 'Nurse Rached' var en sjuksyster som väl ej var särskilt sympatisk - den bilden hon - denna bloggerska - visade upp innan hon valde den nuvarande bilden på en strikt sjuksyster var ej heller - så som jag upplevde det - särskilt sympatisk - att hon är nästan 100%-igt olik mig till sin personlighetstyp - det är ngt som jag rent intuitivt känner på mig - de erfarenheter och de möjligheter hon har haft i livet är ej på ngt sätt liknande de jag har haft...

Marianne Johansson sa...

hennes sociala bakgrund - hon en storstadsmänniska - och jag en småstadsmänniska - åtminstone till mitt 30-nde år - är antagligen helt olika - hennes språkliga förmåga är oxå av en helt annan klass än min - hon skulle mycket väl kunna vara en - 'bästsäljande' - romanförfattare - det är jag helt övertygad om - hon kan nämligen mycket lätt uttrycka sig - och på ett sätt som jag ej är kapabel till...