måndag 13 februari 2012

betydelse...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

betydelse - och dess motsats betydelselöshet - är ord som kommit till mig idag - so far - hittills mig tillkomna ord - ord som uttryck för tillit eller förtvivlan - för tacksamhet eller vad? - 'vid gravens rand': vad finns att tillgå? - 'sort of''... - livets upphörande... - insikten om/av detta: upphörandet - upphörandet av existensen - berättigat(?) - naturnödvändigt(!)upphörande av existensen - medvetandet av/om den egna existensen - being alive - as long as...

Marianne Johansson sa...

idag har jag i min mobil läst vad birger schlaug skrivit i sin blogg 'schlaug.se' - jag har även läst kommentarerna därunder som han välvilligt godkänt och låtit bliva publicerade...

Marianne Johansson sa...

jag har idag i min mobil även läst vad thomas nydahl skrivit i sin blogg 'vaka över ensamheten'... jag känner mig 'zunichtegemacht' både av herr birger schlaug - som är lite drygt 6 år yngre än jag - liksom jag även känner mig 'zunichtegemacht' av thomas nydahl - som är knappt 10 år yngre än jag - att inte duga - att bli betraktad som ej värdig att bli beaktad - är det roligt? - nej!

Marianne Johansson sa...

kan det ha med åldersskillnaden att göra - eller kan det ha att göra med något annat?