torsdag 16 februari 2012

ERNST JÜNGER wird 100

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

dieser mann - ernst jünger -- föddes den 29 mars år 1895 (alltså tre år efter det att min far föddes i koppetorp i östergötland) - och han - ernst jünger - dog när han hade uppnått en ålder av nästan 103 år - det fattades endast en månad och 12 dagar för att han skulle ha kunnat uppnå en såpass hög ålder... (eftersiom jag inom parentes råkade nämna min fars födelseår - så kan jag nu även nämna hans dödsår - som var 1972 - min far blev ej 100 år - ej heller nästan 103 år - han blev 75 år och nästan 5 månader...)

Marianne Johansson sa...

rättelse: denne ernst jünger föddes alltså tre år i n n a n min far föddes - jag skrev fel i min kommentar klockan 22:31...

Marianne Johansson sa...

rättelse igen: knappt 2 år innan min far föddes föddes denne herre... tidsskillnaden mellan 29 mars 1895 och 28 februari år 1897 är ju - faktiskt - blott knappa 2 år!

Marianne Johansson sa...

min far blev 75 och ett halvt år - eftersom han passed away on august 21 of the year 1972...