onsdag 22 januari 2014

B Tommy Andersson

B Tommy Andersson

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

det är alltså gabrielle björnstrand som i sin blogg 'gabis annex' nyss skrivit om denne den 26 juli år 1964 födde - från borås härstammande - tonsättare och dirigent... - inte heller jag - liksom tydligen inte ens gabrielle björnstrand(!?) - visste att denne 'musiker' fanns - finns... (han är gleichaltrig med johnny söderberg - som jag alltsedan jag upptäckte honom hos maja lundgren på hennes blogg 'cronache di maja' - för väl snart 4 år sedan - har blivit somehow blog wise bekant med...- liksom jag oxå - faktiskt - blivit - blog wise - bekant med maja lundgren! / ps: han - 'musikanten' - 'the musician' - i fråga - till yrket både dirigent och tonsättare - heter alltså b(=bengt) tommy andersson...(beträffande ålder så tror jag gabrielle björnstrand ligger mig närmare - sort of - än vad gäller både b tommy andersson och johnny söderberg och maja lundgren... jag tror det skiljer blott ca 5 år som jag är äldre än gabrielle björnstrand... medan det däremot skiljer så mycket som ca 22 år(!) mellan mej och dessa tre nämnda 'sextiotalister'... - som jag alltså är äldre!... ja jag är faktiskt 71 år fyllda - vilket skedde den 17 november förra året... - både gabrielle björnstrand (= en av döttrarna till den kände skådisen gunnar björnstrand ) och 'moi' är alltså - vad jag tror mig om att kunna förstå - 'fyrtiotalister' - med allt vad det - unter umständen - kan innebära - sort of - 'betyda'...

Marianne Johansson sa...

även birger schlaug och carl bildt är 'fyrtiotalister' - den förre blev född den 29 januari år 1949 - den senare den 15 juli år 1949... - jag läser varje dag båda dessa herrars bloggar - ja birger schlaugs blogg brukar jag - faktiskt - dagligen taga mig friheten att föra över till egen blogg - mestadels den med namnet 'keinerlei'- carl bildts blogg 'alla dessa dagar' läser jag dagligen men jag för alltså ej över ngt till egen blogg från hans blogg... (det går vad jag förstår ej!)