måndag 21 september 2015

Maybrit Illner, die Zweite Sendung 21.10.1999 mit Merkel und Gysi

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

politiker zum ausdruck gebracht... detta skedde för 16 år sen...

Marianne Johansson sa...

noga räknat: om exakt 1 månad - dvs den 21 oktober år 2015 - så har exakt 16 år hunnit förrinna sedan denna sändning... deltagarna i denna diskussion var alltså - damals - einige jahre juenger - um einige jahre juenger - und zwar innerhalb von einem monat um nicht weniger als 16 jahre juenger... ich uebe mich - sort of - in der deutschen sprache... jag tycker det är kul att förkovra mig i det tyska språket - som faktiskt i ganska många år varit min 'specialitet' - då på den tiden jag under drygt 20 år satt på kontor... sen - några terminer - kvällstid - fr ht 1983 - ägnade jag mig även försöksvis att förkovra mig på uni niveau... dies ist also ein - sort of - vergnuegen på ålderns höst... - snart - innerhalb von knapp zwei monaten - havande uppnått den aktningsvärda? åldern 73 år! - noch nicht allzu sehr - allzu viel - alzheimer drabbad... wie ich es wenigstens selbst beurteile...