torsdag 24 december 2020

Emil Nolde - mer & terre

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

noch einmal dies? - warum nicht? - emil får mej att tänka på emil frostegård som jag hade i engelska och tyska i folkskolan... han betydde myket för lilla 'moi'...

Marianne Johansson sa...

'mycket' i st f 'myket'...

Marianne Johansson sa...

jag var en medelmåtta - knappt ens det... men han - överlärare emil frostegård - tillika damals skolchef i lidköping - fick mej att känna att jag var kanske något mer än en medelmåtta... visserligen är jag ju en medelmåtta - knappt ens det - men: att liksom få känslan av att ha någon sorts begåvning - att någon tror något om mej som jag själv ej ens knappt kan tro mej om... tack vare emil frostegård fick jag chans att börja i realskolan och även gymnasiet - och - t o m - taga studentexamen - på latininjens halvklassiska gren - det var den 12 maj år 1962...

Marianne Johansson sa...

zum weinen - um weinen...

Marianne Johansson sa...

'zum' i st f 'um'...