onsdag 14 april 2021

Jannike och Anna Bahlenberg på Jan Bahlenbergs 80-års fest

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

till min besvikelse har det - en ganska så lång kommentar! - jag skrev på hennes fb sida i början av januari i år - år 2021 - tagits bort! - och jag har ej lägre möjlighet att öht komma in på hennes fb sida! - hon - den 4 november år 1952 födda jannike bahlenberg - är - såsom studiegångare - fb vän med både studiegångaren ingmari (eg.: inger mari) holm och studiegångaren bengt christer sture johansson - vilka - in fact - båda är två av mina mycket fåtaliga fb vänner... det står på hennes fb sida att hon har 'uppdaterat sin status' - min status var alltså alldeles för låg! för henne - det jag skrev togs bort! och jag har ej möjlighet att nu komma in på hennes fb sida - och - naturligtvis ej heller - någon som helst möjlighet att skriva något där... innan jag råkade ut för detta negativa förhållningsssätt gentemot mig - så trodde jag - faktiskt - att hon var en ovanligt vänligt sinnad männischa... (but what to think now?)

Marianne Johansson sa...

nu har jag lyckats ta mig in och läsa det jag i början av januari i år skrev på hennes fb sida - beträffande tandvård - jag kanske inte fattade förut att jag måste trycka på '1 kommentar till'... - jag får be denna mig 10 år yngre studiegångare om förlåtelse... sen får jag ju acceptera att jag - eftersom jag ej är hennes fb vän - ej heller numera - och sen en längre tid - kan se vad hon har på sin blogg... - men det lyckades mig alltså nyss att taga del av det jag skrev i början av januari beträffande eventuell gratis tandvård...

Marianne Johansson sa...

tydligen var jannikes mor - majken - född år 1932 - fem år äldre än jannikes far - när hon som 20-åring - den 4 november år 1952 - födde dottern jannike - och då var alltså fadern till jannicke - jan bahlenberg - född den 6 oktober år 1937 - endast 15 år!!!? - eftersom han blivit född den 6 oktober år 1937... (som en liten jämförelse: min far - född den 28/2 år 1897 - var nästan 9 månader - plus - dessutom - hela 45 år gammal när lilla 'moi' den 17 november år 1942 blev född...) (det år - då jannikes mor föddes - år 1932 - just det året föddes mitt enda syskon - min storasyster - som alltså var lite drygt 10 år äldre än lilla 'moi')...

Marianne Johansson sa...

idag - den 11 januari - år 2022 - har jannike bahlenberg - numera studiegången 9 - lgh 1004 - namnsdag! - grattis jannike!