onsdag 9 februari 2011

Björn Afzelius - Tankar vid 50

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

hur skulle han inte ha kunnat sjunga om han uppnått de sjuttio - alltså varande vid 70 - där jag är om knappt två år - varje ålder har sina tankar - en femtioåring har de tankar som hör ihop med den åldern - en sjuttioåring har de tankar som hör ihop med den åldern ... olika åldrar har liksom sitt - sina speciella åldersrelaterade tankar...

Marianne Johansson sa...

jag har försökt att blog wise ha kontakt med såna som är 23 år äldre än jag - resultatet har liksom varit så där - lämnat en del övrigt att önska om man säger så...

Marianne Johansson sa...

de två bloggare - båda stockholmare - som jag försökt att kommunicera med blog wise är alltså maja lundgren och stationsvakt (=johnny söderberg - han som har en tjänst på berwaldhallen)

Marianne Johansson sa...

det skulle naturligtvis ha stått 'ca 23 år y n g r e ' än jag...

Marianne Johansson sa...

uppenbart är att jag gjort mig skyldig till en felskrivning! - dessa i stockholm boende som jag har haft en viss blogg kontakt med är självklart ej ca "23 år äldre" än jag - dom är så mycket yngre - maja lundgren blev född den 18 mars år 1965 och johnny söderberg blev född den 14 augusti år 1964... (jag alltså den 17 november år 1942...)(upptäckte just att jag visst redan klockan 23:16 den 11 mars 2011 upptäckt ålders-felskrivningen och korrigerat...)

Marianne Johansson sa...

snart är jag 74! (för varje dag som jag har ynnest att leva: allt närmare den oundvikliga graven...)(graven även i betydelsen döden...)(döden är - förr eller senare - något oundvikligt för alla varelser - en viss tid vid liv - sen ej mer... iaf ej.... ??? - vad meenar lilla 'moi'?...) (ett frågetecken... det är dät lilla 'moi' är...)