söndag 13 februari 2011

Glad valborg

7 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ja det är roligt att se en glad människa...

Marianne Johansson sa...

"utanför mitt fönster" - dessa ord säger han faktiskt - jag kommer med en gång att tänka på ett konstverk som min nu döde son gjorde under vilket konstverk han skrivit orden "björkarna utanför mitt fönster"...

Marianne Johansson sa...

apropå valborg - mariana - i den gamla almanackan - så kommer jag ihåg att jag en gång fick en flygel - en fin mörkbrun plastflygel - alltså med tre ben - som jag kunde ha i mitt dockskåp - vem fick jag den flygeln av? - jo av min storasyster på min namnsdag - ja marianne fanns ju inte i almanackan - men mariana fanns och just på valborgsmässoaftonen - min syster hade ju av sin far - antagligen redan innan jag var född - eller när jag kanske bara var några få år - jag vet inte riktigt - ja inte bara hans far utan oxå min far - fått ett piano - steinway & sons - som stod i vårt hem - hon min syster kunde spela - hon hade talang - som en liten kompensation fick jag en plastflygel att leka med i mitt dockskåp- jag blev jätteglad för den presenten - själv har jag inte kunnat lära mig att spela piano - jo 'kalle johansson' 'blinka lilla stjärna' - det var väl ungefär allt ... min storasyster har alltid kunnat så mycket mer än jag - jag har alltid sett upp till henne - dock slutade hon realskolan när hon hade ett år kvar till realexamen - hon började i stället snabbt att jobba på kontor - rörstrands - sedermera blev det på kontoret hos bageriet westerståhls och sedermera åren innan hon gick i pension på kontoret hos fazers - det finskägda företaget...

Marianne Johansson sa...

ja personen som önskar glad valborg inte bara ser glad ut han låter oxå glad!

Marianne Johansson sa...

"björkarna uanför fönstret i mitt rum" - så var ordalydelsen - de orden hade min son - min förstfödde - skrivit nederst på sitt konstverk...

Marianne Johansson sa...

'inte bara hennes far' i st f 'inte bara hans far'...

Marianne Johansson sa...

p g a att aortaväggen närmast hjärtat brast så kunde min syster ej längre få leva - detta hände lördagen den 29 mars förra året - dvs år 2014...