tisdag 1 februari 2011

hela tiden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hela tiden - nästan - varje dag - med återgång i tankar på förgången tid - den förgångna tiden - nämligen i mitt lilla obetydliga liv - men om man betänker - min förstfödde son och hans kvalfyllda liv - han som sen drygt 4 år ligger och ruttnar i en gammal begagnad grav - så vad ska man säga - just för att jag var så obetydlig i andras ögon och därmed i mina egna ögon - så obetydlig - värdelös - just därför - som en direkt följd - blev min förstfödde son - som bodde hos mig under de viktiga tonåren - fr o m januari 1992 - just fyllande 13 år - till påskhelgen år 2006 - då han - som 27-årig - flyttade till en lägenhet i bergsjön - kometgatan 19 - gbg - drygt 14 år av förneding p g a mig och min värdelöshet - men om han fortfarande hade bott kvar hos mig - dvs inte flyttat till kometgatan 19 och bott där ca ett halvår - så skulle han kanske fortfarande kunnat ha varit i livet - kanske...ps: det finns mkt mer att säga - mkt mer att säga - här i min öppenhjärtighet på min egen blogg - jag väljer mina ord - trots att det kan verka för utomstående och kanske för någon relativt närstående att jag är helt tanklös när jag uttrycker mig här på min blogg - som jag upplever såsom varande min egna speciella dagbok där jag spontant och ogenomtänkt kan häva ur mej vad som helst - men jag skulle kunna häva ur mej mkt mer - men av hänsyn gör jag det ej - lite vett har jag väl trots allt - det tror jag iaf själv...

Marianne Johansson sa...

ja då på den tiden blev det visst 'Anonym' ibland - för jag hade ännu ej lärt mej hur att göra - ibland blev det 'Anonym' helt oavsiktligt - det är alltså jag i egen hög person som har skrivit detta kl 10:57 den 1 februari i år...