fredag 11 februari 2011

i min ensamhet...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

i min ensamhet är jag otroligt tacksam för denna möjlighet jag har att via denna min alldeles egna blogg ge uttryck för min tankar och känslor - att ha hela världen till mitt förfogande via google - you tube - democracynow.org - vad kan jag mer önska? - absolut inget annat! - graven vill jag inte gärna önska - önska mig - men den står och väntar på mig - en tidsfråga är det bara när det är dags med upphörandet av detta jordeliv för mig - till att i stället bli en jorddöd - en i jorden förmultnande ... - när jag ser mig i spegeln förstår jag hur illa det är ställt med mig och jag är innerligt tacksam att jag har chans att hålla mig så mycket inomhus på det att ingen i onödan ska behöva se mig ...

Marianne Johansson sa...

jämfört med hur jag uttryckte det för exakt 3 år sedan så kan jag nu upplysa om att jag schiiter fullkomligt i hur andra uppfattar mig... jag går flera ggr i veckan ut på långpromenader... - läget är alltså ej så - upplevs alltså av mig ej så - idag - som det tydligen upplevdes av mig för exakt 3 år sedan - inte för att jag nu skulle se bättre ut - och kanske t o m lukta bättre... snarare tvärtom... att det blott är en tidsfråga - detta att få nåd att leva ytterligare en okänd lång tid innan gravtillvaron - den medvetenheten har definitivt ej blivit mindre nu - än den var för exakt 3 år sedan...

Marianne Johansson sa...

'mina tankar' i st f 'min tankar'...

Marianne Johansson sa...

ist etwa - manchmal - so etwas wie ein ausdrücksbedürfnis vorhanden? - ja... könnte man wohl - vielleicht - sagen...