onsdag 23 februari 2011

mens tid äär...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

mens tiid äär - vad att gööra? - vaad - mens (= så länge fortfarande - noch) tiid noch - immer noch - äär? - vad att 'göra'?
- under den tid som man - dvs jag - en 68-årig - ca 130 kilo vägande kärring - immer noch - noch immer - existerar - sort of - på nåt vis - 'lever' - och - immer noch - kan förnimma ett å annat...

Marianne Johansson sa...

hade jag varit ca 25 år yngre så kanske jag rent automatiskt hade associerat ordet 'mens' till 'det månatliga' - 'the period' menstruation - men det var ju länge sen något sådant var aktuellt för mig - att ha 'det månatliga' - det som brukar kallas 'mens - nu - i dagsläget - betyder ordet 'mens' för mig 'medan' - under tiden - under tiden som... så olika kan det vara i olika åldrar...

Marianne Johansson sa...

ca 20 kilo mindre väger jag now-a- days...

Marianne Johansson sa...

hur lång tid kvar att leva jag har? - ingen aning...