tisdag 28 februari 2012

Gaston Bachelard

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

gaston bachelard föddes den 27 juni år 1884 och han passed away on ocotber 16 of the year 1962...(då i oktober år 1962 befann jag mig upsala för studier...) (han föddes alltså den 27 juni - samma dag som 'den oerhört beläste' thomas nydahl föddes - år 1952 - och samma dag som min ännu - gott sei dank - sig i livet befinnande son föddes - år 1980...)

Marianne Johansson sa...

'october' i st f 'ocotber'...

Marianne Johansson sa...

apropå att vara 'oerhört beläst' - man får intrycket här att även denne man - typ 'äldre' - är en sådan som - att döma av allt läsvärt som han tycks omge sej med - hör till kategorien som kanske kunde benämnas med orden 'oerhört beläst' ... själv - by the way - kan jag ej karakteriseras på det sättet - det är faktiskt inte alls många böcker som jag har läst i mitt liv - jag är alltså 'obeläst'... dessutom är jag 'oberest' - alltså inte mycket att räkna med: sort of - både obeläst och oberest...