fredag 27 juli 2012

Bildt: Underskatta inte Israels brutalitet

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

jag har nu googlat lite på denne herre - som faktiskt inte är ngt mindre än sveriges utrikesminister - jag har kommit fram till att han - i halmstad - föddes den 15 juli år 1949 - alltså samma år som både birger schlaug och min äldsta systerdotter föddes - han är alltså av årgång -49 - medan jag faktiskt är av årgång -42 - han har faktiskt inte avlagt någon akademisk examen - nor have i! - men ska jag tro att det på ngt sätt skulle kunna få mig att känna någon slags samhörighet med honom?! - nej jag är ej av adel... vilket visst hans senaste hustru är... men jag har sen en tid - sen jag upptäckte åke catos blogg och hans blog roll - kollat lite på hans blogg - 'alla dessa dagar' - och det ansikte han valt ut att ha på sin blogg - det sort of tilltalar mig - somehow... - att han antagligen ej låter sig imponeras av sådana som har akademisk examen - vad säger det om honom? - ja jag imponeras ej heller så där speciellt mycket - jag imponeras mer av sådana som noam chomsky - som har ett sådant tänkesätt som han... det säger kanske något om mig - vilket slags psykiskt släktskap jag eventuellt kan känna med olika personer ...