måndag 30 juli 2012

Lars Ardelius på Lunde Q

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

lars ardelius föddes den 1 november år 1926 och han passed away on july 23 of the year 2012 - that is this year....

Marianne Johansson sa...

även jag har gjort besök på lunde q - men det var mycket längesen - det var under den tid jag studerade i upsala - vilket var under tre terminer - ht-62 - vt-63 och ht-64 - mina studier var endast påbörjade - aldrig avslutade - men jag var iaf på västgöta nation - hörde dit - och jag gjorde även ett och annat besök på lunde q - den kända bokhandeln i upsala...(ht -63 var jag sjuk - och vt -64 arbetade jag som sekr på star produkter ab i lidköping...)(den utbildningen som jag påbörjade men aldrig avslutade var alltså en akademisk sekr ubildning - 'civilsekreterarubildning' - ngt nytt som precis på försöksstadiet hade börjat just den terminen ht62... (jag hade gärna önskat mig ha haft möjlighet att gå en annan utbildning som hade passat mig bättre...)