torsdag 3 januari 2013

Maksim - Somewhere in Time

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

time - yes time is of importance - as long as we are alive we have that what is called time...

Marianne Johansson sa...

som jag har sagt - att vara havande - pregnant - med tid - tiden - that's all it is about - really... those who are no longer alive - what about them? - as those f.d. human beings alive - still kan tänkas på - bli ihågkomna - av those alive - they are somehow alive - although dead... ja min mor och min far och min förstfödde son är - somehow - alive - as i am able to think of them - remember them...

Marianne Johansson sa...

förutom mina föräldrar och min förstfödde son så är numera - sen den 29 mars år 2014 - även min enda syster - sort of - nicht alive - mer än i minnet...

Marianne Johansson sa...

sen den 21 augusti å 1972 så finns min far ej mer 'alive' - mer än i mitt minne... - sen den 2 mars år 1975 så finns min mor ej mer 'alive' - mer än i mitt minne... sen den 30 november år 2006 så finns min förstfödde son - född den 21 januari år 1979 - ej mer 'alive' - mer än i mitt minne...

Marianne Johansson sa...

är det - irgendwie - 'erfreulich' att kunna minnas? - ja das könnte man vielleicht sagen... - aber 'zum weinen' ist es auch...