fredag 12 juni 2015

för mej...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

livet för mej: min bukspottkörtel och jag... - min grav och jag... - vad vore livet utan dessa två: bukspottkörteln! och graven! - min förstfödde - född den 21 januari år 1979 - död den 30 november år 2006 - ligger - und zwar i en gammal begagnad grav - sen den 28 december år 2006 - och väntar på mej - sin mor... - Någon ligger - somit - och väntar... und zwar just på mej... - alltid Något... - en känsla av vad? - en känsla av att här och nu ha möjlighet att uttrycka Något... - jag - inbillningsvis - varande en poet i vardande... ordet var 'inbillningsvis'... märk väl! - före oktober månad förra året så visste jag inte ens att jag hade något som kalls bukspottkörtel... det finns möjlighet för mej att - i en kista - ligga intill min förstfödde son - eftersom jag är något så fint som 'gravrättsinnehavare'... - jag har alltså något att se fram emot... kan jag glädja mig åt att prins carl-philip och sofia har funnit varandra? - är det kärlek det handlar om i deras fall? - eller vad är det?

Marianne Johansson sa...

'kallas' i st f 'kalls'...