onsdag 3 juni 2015

probably...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

vad kan ej ett ord säjja - sometimes... - jag tänker på ordet 'probably' - som jag hörde i går kväll när jag - via webb tv - lyssnade på - och såg - programmet 'mina två liv'... - en tv kändis - som tydligen en viss tid - större delen av ett år - bott i USA - och därvid - under den tiden - gick till en läkare - fick där - i USA - av denne läkare höra ordet 'probably' - und zwar i meningen 'you are - probably - bipolar!' - jag tycker att ordet 'probably' - i det sammanhanget - torde ha betytt en hel del för honom - som fick höra ordet i det sammanhanget som det sas... - vad kan - by the way - ej ord betyda ibland!? - min svenskalärare i gymnasiet i lidköping skulle med en gång ha anmärkt på detta - två gånger i samma mening 'i det sammanhanget' - otillåtet! - högst olämpligt!- och ej det mest korrekta - man borde lära sig hur att uttrycka sig korrekt på svenska - ja jag fick iaf lära mig av sten gustafsson som jag faktiskt i ej mindre än 7 hela år - i hela 14 terminer hade i svenska språket och litteraturen - att... ja vad?...