söndag 21 februari 2016

SOMERSET MAUGHAM THE SUMMING UP EXTRACT RUSSIAN ACCENT

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'the summing up'... these words... säjjer liksom allt... i - on my part - am - these days - making a - sort of - 'summing up' of my life... jag kommer ej på något annat lämpligt ord - lämpliga ord - än just 'the summing up'... that is - id est - in my thoughts... i mina inre tankar..... nicht anders... jag kan ej skriva - jag är ej någon författare...

Marianne Johansson sa...

william somerset maugham skrev 'the summing up' när han var 64 år - dvs år 1938... - ytterligare etwa 27 år hade han kvar att leva innan han dog - den 16 december år 1965... nästan 91 år gammal... (lilla 'moi' gör nu - these days - min - sort of 'summing up' - und zwar i mina tankar... jag är ej 64 år... - jag har - in fact - hunnit bli 73 år och 3 månader och 4 dar... - of age...)

Marianne Johansson sa...

'nichts anders' i st f 'nicht anders'...