söndag 1 maj 2016

allt...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

allt som jag - via 'blogger dela' - faktiskt under flera år - och så gott som varje dag- har fört över från birger schlaugs blogg - har jag nu tagit bort - raderat - från såväl denna min blogg liksom även min blogg 'keinerlei'... det var en massa överföringar - faktiskt - som jag - nu - inser - alldeles föör många...

Johan Selander sa...

Hej Marianne!

Tack för din hälsning på min blogg Öga och Öra! Vi tog alltså studenten i Lidköping samma dag, den 12 maj 1962?! Ja, det var en dag som jag minns med glädje. Jag måste dock medge att jag inte minns dig från den tiden. Vi gick ju också olika linjer, du på latinlinjen och jag allmänna. Men samma musiklärare hade vi uppenbarligen. Han kom att betyda mycket för mig resten av livet, en sann musikintroduktör. En annan lärare som jag minns med stor glädje och tacksamhet är Odd Grandin (eller stavade han med ie?), min svensklärare. Hade du också honom? Vad hände dig sedan i livet? Studier var? Jag var i Lund och hamnade i tidningsvärlden och sedan hos Sverige Radio/TV. Nu skall jag försöka orientera mig lite i din blogg. Vi har nog lite olika vinklar på tillvaron. Men det kan vara givande.

Allt gott!
Johan