söndag 1 maj 2016

Bang och världshistorien

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

av en slump råkade jag få upp ögonen (ögat!) på/för en pocketbok jag har i min ägo - und zwar 'barbro alving / käringen mot strömmen' - 'en bok för alla' - 'allvarligt talat och roligt sagt 12946-1958' - kåserier i urval av birgit petri... (originalupplagan utgavs visst år 1991 på gidlunds bokförlag)

Marianne Johansson sa...

ja jag har ju numera endast ett styck seende öga! - det är/var därför jag skrev '(ögat!)' - antagligen är det grå starr jag blivit drabbad av i mitt vänstra öga... - men jag kann klara mig med endast ett styck seende ööga! - det gåår!

Marianne Johansson sa...

jag såg någonstans att hon liksom lilla moi en gång bott på östra ågatan i upsala... - hon dock ej på östra ågatan 11 som lilla moi - utan östra ågatan 61...

Marianne Johansson sa...

det var vårterminen år 1963 som jag bodde inneboende hos en dam där... dvs 'c/o lindgren'...

Marianne Johansson sa...

'1946' i st f '12946'...