torsdag 19 maj 2016

utgallrad...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

av en slump fick jag - nyss - 'ögonen' - alltså - richtigerweise - mitt ännnu fungerande öga - det högra - på en - hos mig befintlig - i min ägo befinnandes - bok - i vilken det allra sist står stämplat ordet 'utgallrad'...

Marianne Johansson sa...

es handelt sich in diesem falle um 'sara lidman: varje löv är ett öga'...

Marianne Johansson sa...

denna bok utgavs år 1980 - alltså det år jag - den 27 juni - födde min andra/andre son - tillsammans med stig kihlström - och var boendes på donsö och var mammaledig från ab pegol på djurgårdsgatan 9 i göteborg...

Marianne Johansson sa...

es handelt sich also om en av de ganska många böcker jag mer eller mindre gratis kom över på västra frölunda bibliotek på den tiden jag gjorde många besök där - året 2007 och året 2008...