tisdag 27 juni 2017

Kay Pollak regisserar (Så som i himmelen - bakomfilm)

8 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

mikael nykvist har nyss passed away - han blev 19 dagar plus 7 månader plus 56 år... (8 november år 1960 - 27 juni år 2017)...

Marianne Johansson sa...

har just upptäckt att jag visst - utan att ha kollat upp tillräckligt - igår kväll - strax före midnatt - stavade hans namn på det svenska sättet - dvs mikael nykvist! -- korrekterweise: Michael Nyqvist!

Marianne Johansson sa...

den tavlan som syns i bakgrunden - med jesus - hade vi hemma på vägen i storarummet - alltså mitt föräldrahem på alehagsgatan 7 i lidköping...

Marianne Johansson sa...

'väggen' i st f 'vägen'...

Marianne Johansson sa...

i sin ödmjukhet så är - in der tat - den verkliga 'regissören' här: Michael Nyqvist! - meines erachtens...

Marianne Johansson sa...

det är alltså Kay Pollak som är den verklige Aktören - han som ageerar!

Marianne Johansson sa...

så sannt som det är sagt: 'Allting börjar med att Lyssna!' - vem lyssnar och liksom tar till sig det som sägs? Jo: Michael Nyqvist! - Heeder åt honom!

Marianne Johansson sa...

en gång i tiden i min tonnåriga ungdom drömde jag - fantiserade jag - innerst inne om att eventuellt kunna bli skådespelare! (so was!)