måndag 20 november 2017

Bo Bergman - Livets Mening



4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

11 dagar plus 1 månad plus hela 98 år blev denne bo bergman...- född hade han blivit den 6 oktober år 1869 och död blev han den 17 november år 1967... alltså den dag lilla 'moi' tillryggalagt en levnadslängd av hela 25 år... förutom att 17 november blev ett datum då bo bergman gick bort - så var just det datumet dödsdatumet för rikard wolff - och jag kunde alltså samtidigt på samma dag som rikard wolf gick bort 'fira' min 75-åriga födelsedag... den som känner mig vet att det i mitt fall knappast rörde sig om något som helst 'firande'!

Marianne Johansson sa...

anledningen till att jag liksom fick för mej att googla på bo bergman var att suzanne axell i måndagens 'fråga doktorn' faktiskt nämnde hans namn och något som han poetiskt skrivit...

Marianne Johansson sa...

det rörde sej alltså om ett halvt sekel - dvs 50 år - mellan 17 november år 1967 och 17 november år 2017...

Marianne Johansson sa...

man kan tycka att jag är en sort of märklig person som poängterar mer än något annat den tillrygalagda levnadslängden hos en viss human being... - precis som om det ej funnes något annat att nämna...