tisdag 13 april 2021

Levin - ett namn med musik TRAILER 2

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag har - in fact - fortfarande i min ägo: en äkta levin gitarr... den inköpte jag - i en musikaffär hemma i lidköping - en gång för mycket längesen... - via en av tomas lindelöws fb vänner hittade jag detta - fb vännen i fråga: brännö-bon henrik wallgren... (det är via min fb vän lena karlsson som jag har chans att komma in på tomas lindelöw's fb sida och därifrån till - bl a - henrik wallgren - själv har jag blott ett fåtal - totalt 8 styck! - fb vänner - av vilka jag endast har kontakt via fb med min son hampus och hans bekanting maria norman... tyvärr har jag sen en längre tid ej möjlighet att ha kontakt via fb med lena karlsson - vilket jag tycker är synd - hon är - vad jag har trott mig kunna förstå - för sjuk...)

Marianne Johansson sa...

jag är ingen musicerande person: jag kan vare sig spela piano eller gitarr... min storasyster anne-britt - 10 år äldre än lilla 'moi' - kunde spela piano - min faster anna - 10 år äldre än min far axel kunde spela gitarr... (jedoch: så hade jag ämnet 'musik' i sista ring i gymnasiet hemma i lidköping - och jag var då - sista året i gymnasiet - medlem i geymnasiekören - und zwar såsom alt - under ledn av musikdirektör stig scherstén - och efter två 'semester'- dvs terminer - i uppsala på sekr utb - så fick jag chans till en vikariatanställning hos sveriges radio - på musikavdelningen för klassisk musik - i sthlm - det var sommaren år 1963... (levin har jag aldrig varit hopplöst förälskad i - men däremot welin - karl-erik - som då arbetade på musikavdelningen i fråga...) minnen dyker spontant och associationsmässigt upp hos mig i mitt i år - i november - om jag då immer noch alive bin - 79-åriga liv..

Marianne Johansson sa...

'gymnasiekören' i st f 'geymnasiekören'...