torsdag 15 april 2021

"The Mind Extends Beyond the Body" | An Interview with Rupert Sheldrake

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

des selben jahrgangs: 1942 - rupert sheldrake blev född den 28/6 det året och jag den 17 november samma år... - jag är alltså 19 dagar plus 4 månader yngre än han...

Marianne Johansson sa...

första gången jag liksom fick upp ögonn för/på honom - och tyckte att han - rupert sheldrake - verkade intressant.. det var år 1983 då jag nyss skrivit in mig vid tyska inst vid gu och hade carmen ceder i 'konversation' - jag hade hittat en intressant tidningsartikel om rupert sheldrake och jag översatte det hela till tyska och läste upp det i gruppen med konversation med carmen ceder... (jag förstod att carmen ceder blev en aning imponerad av att jag hade sådana intressen...)

Marianne Johansson sa...

jag var vid den tiden korrespondent vid en agenturfirma och jag bedrev tyska studier på kvällstid...