torsdag 2 juli 2015

godo...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

till godo... - hur till godo räknas år? - in what way - etwa...? - vad betyder - eigentlich - 'till godo'? - man kan ha något 'till godo'... - tillgodohavanden finns något som heter... - kan levda år vara något som kan räknas som 'tillgodohavande'? - man unndrar... - är 'år levda' = förspillda år? - har något lärts - blivit - sort of - klarlagt för en? - för en sånn som - t ex - 'moi'? - worum handelt es sich - eigentlich - in diesenm leben? - worum geht es? - handelt es sich um 'Politik'? - är jag - har jag varit - en 'Politiker'? - Nej = mitt svar! - jag = gewissermassen ett offer... - min förstfödde son (död den 30 november år 2006) = ett offer... - u.zw. för 'Politik' - bedriven av andra...

Marianne Johansson sa...

att få klart för sej... - att få något - vad det nu är - sort of - klart för sej... - olle häggström använde sej av sådana ordalag i sitt inlägg - som jag igår förde över till 'keinerlei' bloggen... - att - med tiden - obs: med tiden - dvs så småningom - få klart för sej något... - i det enskilda fallet - för den specifika - enskilda - varelsen - perschoonen - av arten 'human being' - att det - somit - så småningom- går upp ett ljus... - eller hur att uttrycka det... - att det så småningom - i dimman - klarnar... - att så småningom - med ålderns rätt - einiges - sort of - klarnar! - skall en gammal - en till åren kommen 'human being' - bli beaktad? - det är frågan... - jag vill - med mina i november år 2015 - 73 år - bli beaktad - trots att jag - egentligen - inte har något alls - what so ever - att bli beaktad för... - en misslyckad individ helt enkelt - men som - trots det - vill ha viss respekt... - men det enda man kan förschöka med - det är detta att - trots allt - ge sej själv respekt - om ingen annan kan det... - självrespekt - det är det som jäller - så som jag själv uppfattar det - endast man själv vet vilka svårigheter man haft...