måndag 6 juli 2015

Reinfeldt Sverige ägs av invandrarna?

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

Vaad annseer JAG? - Jissa! jag som så långt tillbaka man kan spåra är en svensk... jag som kommer från en familj som varit strävsamma arbetande hederliga männischor i hela sitt liv... jag som ej - trots det - haft någon chans i livet... - inte haft 'chans att komma in i samhället'... - som det så vackert heter - att många - speciellt 'vissa' - skall ha chans till... - jag som har en son - den förstfödde - som - sedan den 28 december år 2006 - ligger i en grav - och som ej fick någon som helst chans i sin skolgång - vilket han borde ha haft... är jag bitter ? ja - det skulle jag kunna säjja... - jag har i hela mitt liv arbetat och betalat skatt... jag har i hela mitt liv varit helnykterist... jag har i hela mitt liv avstått från cigaretter och liknande... jag försöker vara skötsam och ordentlig... nu väntar graven - där redan min förstfödde son ligger... - jag fick chans att arbeta i ca 40 år - och alltid betala erforderlig skatt - jag fick chans att arbeta i sådant arbete som egentligen ej alls intresserade mej - men jag kände mig tvungen att försörja mig... jag kan därför med gott samvete lägga mig ner och säga att jag har trots allt gjort så gott jag har kunnat... mer kan man inte göra...

Marianne Johansson sa...

varför skrev jag det jag skrev klockan 10:23 i dag?

Marianne Johansson sa...

jag skulle ju kunna ta bort det - radera det .. - men jag tror att - tycker att - det kan få stå kvar... det är ju - trots allt - med sanningen överensstämmande... så som jag har upplevt det - och immer noch upplever det... men jag tycker att om jag vill ge intryck av att vara en bildad männischa - som jag ibland försöker - märk väl 'försöker'! - ge intryck av - så skulle jag ju egentligen ej ha uttryckt mej så! - men jag har stora brister i min bildning - det är väl så man får förklara det - detta: att jag ibland uttrycker mig på ett sätt som väl alltså ej en bildad människa skulle ha uttryckt sig på... språkligt är detta ej det mest pregnanta och korrekta - ich bin dessen bewusst!