onsdag 30 mars 2011

Wanderung duch die Karlstalschlucht (Bachgeplätscher )

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

jag har faktiskt varit i pfalz och det stora bergiga skogsområdet där - det var med helma dau och hennes lillasyster och hennes pojkvän - årtalet har jag inte aktuellt just nu - men jag har foton därifrån om jag någon gång hittar dom - helmas lillasysters pojkvän hade alltså bil och körkort och skjutsade oss dit - jag var alltså på besök hos helma dau i heinkenborstel... schkleswig-holstein - kan året ha varit 1967? - ja jag övernattade hos hertha (popp?) i heinkenborstel - ulla min kusin - jämnåriga kusin från ölsta /sala/västmanland - och jag hade ju redan som 14-åringar varit hos hertha och hennes man och barn och tillbringat någon vecka eller två på sommarlovet där när vi båda gick i realskolan - jag fortsatte sen kontakten med herthas granne helma dau ungefär jämgammal - hon utbildade sig till hårfrisörska och gifte sej sen och fick barn - flyttade ifrån heinkenborstel ...