söndag 19 juni 2011

ännu en dag...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

snart äv även denna dag genomlevd - i ensamhet - men - som jag lately - sen nåt halvår tillbaka - då och då - 'till min tröst' - 'sort of' framhållit här på min alldeles egna blogg: "tack vare google - you tube och blogger - så står ju hela världen till mitt förfogande - vad mer kan jag begära/önska?! - inget!" - jag har oxå - vid åtminstone ett par tillfällen till två olika bloggare jag haft kontakt med - framhållit att "min blogg är ett universitet - m i t t universitet - eller mitt konstverk - om man så vill - ett 'konstverk' kan ju få lov att se ut precis hur som helst...' - anmärkning: dock det handlar ju bara om insamling av sånt som andra producerat - så ngt konstverk är det väl knappast... - men en möjlighet för mej - ensam som jag är - att ha chans att uttrycka mej själv - ett mänskligt behov - så som jag ser det - ser på det - det är ju d e t som min blogg är i alla fall - och jag kan 'berika mej' - intellektuellt och även språkligt och musikaliskt - alltid nåt! - något! - i slutfasen av mitt liv...