torsdag 22 september 2011

varför...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

varför ska jag just idag skriva ngt litet om min mamma - hon som föddes idag för exakt 108 år sen? - finns det någon som helst anledning? - jo - egentligen - så finns det en massa anledningar - men för att vara kort och koncis kan jag uttrycka det som så att min mamma gjorde sitt yttersta för mej - sitt absolut yttersta! - min mamma var i livet i 71 år plus drygt 5 månader... ("hur ska du kunna klara dej sen när inte längre jag finns i livet?!" - så uttryckte sej min mamma till mej en gång...)

Marianne Johansson sa...

min mamma var 39 år och 2 månader när hon födde mej på lidköpings bb - hennes första barn - hennes och min pappa axels första barn - oxå en dotter - födde hon vid en ålder av 28 år och 10 månader - som en jämförelse kan jag säga att jag var 36 år och 2 månader resp 37 år och 7 månader när jag födde mina - och stig kihlströms - två barn - söner - av vilka - gott sei dank - den yngre - fortfarande är i livet...