måndag 14 november 2011

en 23-årig kille vid namn william petzäll...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag lyssnar just nu på samtalet som malou - tv4.se - 'efter tio' - hade med denne unge 23-årige kille för några dagar sen - ett - som jag tycker - mycket intressant samtal... - en problematik 'står i öppen dag'... född i filipstad - värmland - står det på wikipedia - nu säger han att han växt upp utanför borås - jag tycker för min del att det låter som han kommer från göteborg - han - tycker jag - pratar göteborska... - det är viktigt att en sådan kille som han liksom har chans att 'komma fram' och får tala om sin problematik... - J a g tycker det...

Marianne Johansson sa...

nu låter det som att jag tycker att det viktiga i sammanhanget är det faktum att jag tycker han talar göteborgska - det blev ju en felaktig vinkling - 'vinkling' var inte rätt ord - det är svårt ibland att - i hastigheten - hitta rätt ord - men jag tror mig förstå åtminstone lite grann - kanske bara någon enstaka procent - av den problematik han - denne mycket unge kille pratar om...