torsdag 24 november 2011

Helen Shapiro - I Don't Care (STEREO)

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

helen shapiro - en engelsk sångerska - föddes i september år 1946 - hon är alltså 4 år yngre än jag - jag föddes redan i november år 1942 - när detta spelades in - år 1961 - var hon alltså endast 15 år - och jag då - vid den tiden - 18 eller 19 år - ungdomens tid - en sedan länge förgången tid... - nu är den tid - den tid som pågår nu - den tid som kallas ålderdomens tid - något helt annat - än den tid som sort of försiggick under ungdomens år - men dock kan vissa minnen från den tiden väckas till liv ibland - när man ser och hör sådant här......

Marianne Johansson sa...

inte för att jag någonsin varit så som hon - vare sig då vid den tiden - i den tidiga ungdomen - eller senare ... (såg just att detta tydligen är/var från en film som spelades in år 1962 - alltså ej 1961 som jag trodde...)