lördag 12 november 2011

Nina Simone - My Way

13 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'the end is near'...

Marianne Johansson sa...

'the end' was on november 30 of the year 2006... - min förstfödde son blev född den 21 januari år 1979 - och hans liv upphörde - und zwar 'the end' - torsdagen den 30 november - vecka 48 - året 2006... - om mitt liv kommer att upphöra - få sitt slut - its 'end' - när jag är 71 år (vilket var fallet med min mor) - eller när jag är 75 år (vilket var fallet med min far) - detta vet jag ej - varje dag är en nåd - en 'Nåd - som jag här på min blogg ibland brukar uttrycka det... - denna månad - om endast fem dagar - kommer jag att bli 71 år! - om jag har - förunnas - nåden - Nåden - att leva ytterligare fem dagar... vilket jag - som det väl verkar - borde ha chans att göra - jag har ingen akut livshotande sjukdom vad jag vet...

Marianne Johansson sa...

nina simone blev exakt 70 år + 2 månader... hon hade blivit född den 21 februari år 1933 - och hon passed away on april 21 of the year 2003...

Marianne Johansson sa...

essence - är ett ord som jag kommer på... ett uttryck av essence... det är däät det är - detta! - inget onödigt tschafffs - endast det weesentliche - das weesentliche... - endast vad som är väsenntligt är väsenntligt... that's how it is! (min feelstavningar är meedvetna...)

Marianne Johansson sa...

just därför... just därför att just 'the end' is near - just därför - kan hon sjunga så som hon här sjunger - just därför...

Marianne Johansson sa...

en ung människa - med hela livet - sort of - framför sig - skulle väl - egentligen - ej kunna sjunga så här(?!) - endast en människa med - sort of - hela livet bakom sig har förutättningen... - alla - här i livet - har liksom olika förutsättningar... - alla? - nej - en del har tämligen lika förutsättningar... även om ej hundraprocentigt lika så iaf ganska så lika... - rent uttrycksmässigt kan man - unter umständen - känna igen sig i en annan människa - hur en annan människa uttrycker sig skulle man kunna tänka sig att - unter umständen - själv uttrycka sig - på så sätt behöver man ju ej egentligen känna sig så totalt ensam... eller?

Marianne Johansson sa...

inte för att jaag har levt ett såådant liv som hon - nina simone - har levt... - gjort - sort of - sådana erfarenheter som hon i sitt liv har gjort - faar from it! - men - ändå - så kan jag - faktiskt - på något sätt känna igen mej i hennes sätt att uttrycka sig... - det är något djupt mänskligt i detta hennes sätt att uttrycka sej - that's my view...

Marianne Johansson sa...

zum weinen - fast zum weinen...

Marianne Johansson sa...

det handlar alltså här om endast 4 minuter och 40 sekunder... men 4 minuter och 40 sekunder med innehåll!

Marianne Johansson sa...

'mina feelstavningar' i st f 'min feelstavningar'...

Marianne Johansson sa...

vad har jag blivit? - ja inte har jag blivit någon författare eller något annat fint - en ens fil kand... men i övermorron - den 17 april år 2015 - har jag hunnit bli 72 år och exakt 5 månader - om ynnesten mig beskärs att leva ytterligare ett drygt dygn till.. who knows vilken ynnest man beskärs?

Marianne Johansson sa...

still alive! - grav redo! = dagens sanning! - truth of the day!

Marianne Johansson sa...

varför skall man - bör man - ej vara redo för det som oundvikligen komma skall?! - why not?