lördag 11 februari 2012

åtminstone...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

åtminstone tror han nog det själv... - vem åsyftas? - birger schlaug åsyftas... - han tror nog att han är någon att räkna med - åtminstone själv tror han nog det om sig själv...

Marianne Johansson sa...

i jämförelse med mig föreligger en viss skillnad - inte bara åldersmässigt - han 6 år 2 månader och 12 dar yngre än jag - utan även i avseendet uppfattningen om den egna betydelsen... - hos den ena personen - i detta fall alltså jag - marianne johansson - är uppfattningen om den egna betydelsen noll - dvs obefintlig betydelse... den andra personen - den jag i detta fall sort of jämför mig med - har - vad jag kunnat förstå - en diametralt - dvs kontrasterande - självuppfattning: han - birger schlaug - går till eftervärlden som "f d språkrör" och som en "avdankad politiker"... - kanske i hans eftermäle kommer att stå något annat än dessa två epitet han själv av någon anledning valt ut för att beteckna/karakterisera sig själv som person... - detta återstår att se - för den/de som överlever honom - vilket jag - efter vad jag kan förstå - ej kommer att göra...

Marianne Johansson sa...

att han - birger schlaug - är en begåvad - intelligent - person - det är ju - meines erachtens - ausser jeglichem zweifel...